Logo Logo
Hubnutí běháním
  • 5. 4. 2018
  • Jak zhubnout sportem, Hubnutí běháním

Obezita není v dnešní době rozhodně nic neobvyklého. Právě naopak. Stále více lidí se totiž snaží něco se svou váhou udělat a ve snaze shodit několik kilogramů navíc sahají po různých nezdravých přípravcích, které slibují úbytek na váze bez jakéhokoli pohybu.

To je ale špatně, protože lidské tělo přirozený pohyb a aktivní způsob života potřebuje. Správným sportováním a lehkou úpravou jídelníčku lze totiž během několika měsíců shodit i více jak desítku kilogramů. Sportovní aktivitou navíc nadbytečná kila shazujete naprosto přirozeným způsobem, který je pro lidský organismus přínosem.

S hubnutím a běháním je pochopitelně spojena i úprava jídelníčku a zaměření se více na zdravý životní styl. Z jídelníčku tak vynechejte například uzeniny, koblihy, čokoládové tyčinky, sladké limonády a další jídla či pochutiny, které tělo nepotřebuje. Tyto pochutiny jsou totiž pro člověka jen takovým zpestřením. Prakticky si dovolit můžete vše, ale domácí výroby, ze zdravých a čerstvých surovin a v omezeném množství. Koláč si klidně vychutnejte, ale bohatě vám postačí jen jeden nebo dva kousky. K tomu přidejte běh a možná i ještě jednu aktivitu, během několika měsíců budete mít svá kila dokonale pod kontrolou. 

Jinak bude běhat člověk, který je trénovaný, jinak zase ten, kdo léta nesportoval a s běháním teprve začíná. Velmi důležitá je technika správného běhu, s čímž vám může dokonale pomoci trenér. Obecně se doporučuje běh intervalový – střídání rychlého a velmi pomalého tempa až chůze. Chcete-li zhubnout, je třeba běhat minimálně dvakrát nebo třikrát týdně a to po dobu alespoň 40 minut. Technika běhu přitom hraje velmi významnou roli, protože potřebujete spalovat tuky, nikoli energii, což se stává mnohým začínajícím běžcům. Srdeční frekvence by se během zátěže měla pohybovat na 60-70% maxima – pomůže vám spolehlivý sporttester.