Logo Logo
Jak správně cvičit na rotopedu
  • 5. 4. 2018
  • cvičení, rotoped, Jak správně cvičit na rotopedu

V minulých letech zažily rotopedy obrovský boom. Do domácností se sice dostaly ve velkém, ve většině případů se z nich ale velmi rychle staly věšáky na prádlo. Málokdo si však připouští, že je to právě rotoped, s jehož pomocí je možné celkem snadno shodit pár kilo a to aniž byste museli vytáhnout paty z domova. Rotoped je totiž perfektním řešením, jak shodit pár kilo a navíc posílit svaly v oblasti břicha, hýždí a stehen. Jak ale správně cvičit na rotopedu, aby byl efekt maximální?

Obecně je známo, že na rotopedu bychom měli cvičit minimálně třikrát, nejlépe čtyřikrát týdně.

Velmi často se říká, že lidské tělo začíná spalovat až po zhruba 15 minutách, kdy je tělo vystaveno fyzické zátěži. Cvičení na rotopedu byste se nejlépe měli věnovat alespoň 40 minut, nejlépe 50 minut. V souvislosti se cvičením ale platí, že byste tělo neměli příliš zatěžovat. Pokud tedy se cvičením začínáte, není důvod cvičit až do zničení těla a bolesti svalů. Tělo si totiž začne na zátěž zvykat, a pokud jste zvyklí cvičit, ze začátku se věnujte cvičení na rotopedu jen cca 20-30 minut. Výsledky budou znát už po několika týdnech a vaše svaly si začnou na zátěž zvykat postupně.

Ať už cvičíte na rotopedu nebo se věnujete cvičení v posilovně, vždy je dobré udělat na začátku i na konci cvičení pár cviků na protažení svalů. Uvolňující cviky lze snadno najít na internetu a to dokonce v podobě video návodů. Máte tak možnost se inspirovat a vůbec nevadí, že je budete opakovat stále dokola.

Pro mnohé jsou pravidelné návštěvy fitness center stresující nebo si zkrátka a dobře během týdne nemohou najít dostatek času. Cvičení na rotopedu je tak naprosto ideálním řešením, jak se během roku pravidelně věnovat cvičení, aniž byste se museli přemáhat nebo chodit z práce dřív, abyste si zašli do fitness centra.