Logo Logo
Zdravé hubnutí
  • 5. 4. 2018
  • Zdravé hubnutí

Lidé se často uchylují k naprosto nesmyslným způsobům hubnutí, které jsou možná efektivní, ale rozhodně ne dlouhodobě. Dlouhodobé snížení tělesného hmotnosti je totiž to, co chce každý z nás. Pochopitelně by chtěl každý hubnout rychle, a bez toho aniž by musel cokoli dělat. Takto ale rozhodně dobrého efektu nedosáhnete, protože zdravé hubnutí je nutné zahájit jiným způsobem, než je jen změna jídelníčku. Pohyb je naprosto nezbytnou součástí života a nutno zmínit, že první, co musíte pro hubnutí udělat je, že naprosto změníte životní styl.

Jíst pětkrát denně menší porce jídla a dodržovat pitný režim je naprostou samozřejmostí.

Otázkou ale zůstává, co jíst a jak cvičit, aby byl efektu snižování váhy maximální. Úprava vašeho jídelníčku je ale rozhodně na prvním místě, do cvičení se můžete klidně pustit o něco později, ale nevynechávejte jej a příliš neodkládejte. Nezapomeňte, že snídaně je naprostým základem dne a pokud jde o porce, nemusíte na sobě nijak šetřit. Čím větší je snídaně, tím méně toho totiž sníte dál během dne. Zároveň by ale měla být snídaně vyvážená a dodat tělu všechny vitamíny a živiny. Její součástí by mělo být ovoce – pokud ne, pak si jej rozhodně dejte později na svačinu, sladké je obecně lepší konzumovat v ranních hodinách, protože tělo dokáže sacharidy velmi rychle zpracovat.

Každé jídlo přijaté během dne má svůj význam a není proto dobré zapomínat ani na oběd, svačiny a pochopitelně večeři. A jsou to právě večerní hodiny, které často nutí k přejídání, které při dietě rozhodně není na místě. Večer byste se měli zaměřit na lehká jídla, například saláty nebo masa, která ale nejsou příliš tučná. A pokud si přeci jen něco nezdravého rádi dopřejete, pamatujte vždy na množství jídla, které do sebe dostanete. Čím menší porce nezdravého si dáte, tím lépe.