Text je strukturován tak, že dovoluje pomocí piktogramů a jiných grafických prvků výběr poznatků určených i pro často velmi odlišné obory studia (nanotechnologie, léčebná tělesná výchova, radiologický asistent. ). Za poslední desetiletí narostly nejen poznatky o stavbě a funkci těla tak enormním způsobem, že na ně bylo nutné reagovat v celé koncepci didaktiky základních oborů, ale nebývale se rozšířil i počet oborů a specializací (tzv. biomedicíny), které generují značně odlišné požadavky na výběr anatomických (morfologických) poznatků, než reflektují dosud užívané a často již nedostupné texty. Obsahový, ale i didaktický pohyb v oboru vyžaduje patřičnou reakci nejen v přímé výuce, ale i v obsahu učebnic, které kodifikují pojmový aparát, a tedy i vědomostní požadavky vyučovaného oboru. Formální struktura textu jednotlivých kapitol vychází z doporučení o harmonizaci vysokého školství EU. Dvojbarevná publikace je doplněna 233 originálními obrázky 21 tabulkami. Autor: Dylevský Ivan Formát / stran: 17 × 24 cm, 544 stran Datum vydání: 25. 9. 2009 Katalogové číslo: 1655 ISBN: 978-80-247-3240-4 .